سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

با 750 مشاور و تسهیل‌گیر در خصوص هوش مصنوعی و چت جی پی تی صحبت کردند و متوجه شدند از نتایج حاصل این تحقیق که یک ظرافتی در کمک از انسان و هوش مصنوعی وجود داره که مستمر در حال تغییره؛ به این معنا که در فضاهایی باید سنگینی کفۀ ترازو به سمت استفاده از هوش مصنوعی و تکیه بر نتایج اون بره و در فضاهایی، محوریت با انسان و تصمیم‌گیری و تحلیل فکری اون باشه.

مطلب دیگری که این پژوهش نشون می‌ده، این هست که هوش مصنوعی به هیچ عنوان جایگاه ذهن‌های خلاق و انسان‌های با ذهن و رویکردهای رهبری رو نمی‌گیره. البته مدیران و رهبرانی که از ابزارهای هوش مصنوعی کمک می‌گیرند، سریع‌تر و خلاقانه‌تر عمل می‌کنند و کیفیت نتایج کارهاشون حدود 40%بالاتر نسبت به سایرین هست. در عین حال یک‌سری از همین مدیران و رهبران اگر ظرافت‌هایی که در ابتدا اشاره شد رو رعایت نکنند، خلاقیت‌های ذهنی خودشون رو با دست خودشون خفه کردند و بردۀ بی‌چون و چرای هوش مصنوعی شدند؛ حتی نتایج این پژوهش نشون می‌ده که در کارها و پروژه‌های پیچیده کسانی که فقط هوش مصنوعی رو بکار می‌گیرند، 19% احتمال کمتری هست که پاسخ یا خروجی درست و مفید رو ارائه بدهند.

این تحقیق نشون می‌ده که سازمان‌ها و سیستم‌های رو به تعالی، به ذهن‌های تجربه‌محور و تحلیل‌گر عناصر و رویدادها نیاز دارند.

ادوارد مک‌فولند، استادیار دانشکده بازرگانی هاروارد و یکی از پژوهشگران این مطالعه توضیح می‌ده که چطور تشخیص اون ظرافت اشاره شده در ابتدای امر، مستلزم مطالعه و شناخت درست افراد در مسیر یادگیری و رشد فردیشون هست. به هر حال شرکت‌ها و سازمان‌های چابک نمی‌توانند ابزار هوش مصنوعی رو نادیده بگیرند؛ اما غرق شدن در این ابزار بدون وجود رهبران دارای فکر تحلیلی و خلاق، استراتژی صحیحی نیست.

به عبارت ساده‌تر: رها شدن در استفاده از هوش مصنوعی، زیان‌های بسیاری داره که یکیش اتلاف وقت و زمان هست.

انسان‌های رهبر در سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بیزینسی دنیا، روی محصولات و رویکردهای جدید مانند خلاقیت، مهارت‌های تحلیلی، متقاعدسازی و مهارت‌های نوشتاری، تمرکز می‌کنند و اقدام به مفهوم‌سازی، تولیدمحتوا و توسعۀ سازمان می‌دهند. بخش دیگری از رهبران که در هر لایۀ یک سازمان/سیستم حضور دارند، مسائل تجاری رو با داده‌های کمی و تفکر انتقادی و افزودنی‌های دیگر از جمله مصاحبه با مشتریان و شرکت‌ها حل و فصل می‌کنند.

آزمایش‌ها و تحقیقات این بررسی نشون داده که استفاده از هوش مصنوعی برای افراد صاحب سبک و تفکر، منجر به ارتقای کمی و کیفی خروجی کار و ایده‌ها خواهد شد؛ حتی اگر کیس موردی، طراحی یک مدل کفش برای یک مجموعۀ تولیدی و یا خلق ایده‌های جدید برای روش‌های مدیریتی و ارتباطی مدیران با کارکنان باشه.

این پژوهش و مطالعۀ موردی، قابلیت بسط و توسعه رو داره. سجاد رحیمی مدیسه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».