سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

مدل کسب و کار، روشی منحصر‌به‌فرد برای هر طرح اقتصادی هست که در نهایت به فروش ختم می‌شود.

زمانی که مدل کسب‌وکار را می‌شنوم، ناخودآگاه یاد استیوجابز و یا چارلی‌چاپلین می‌افتم که تا امروز که این سطور را می‌نویسم، کسی مانند آنها، جایگاهی در دنیای کسب‌وکار خودشون(فناوری اطلاعات و سینما) ایجاد نکرده و بعید می‌دانم به عمر و حیات خودم، بتوانم نظیر این دو ستاره را در اکوسیستم کسب‌وکارشان به چشم ببینم و درک کنم.

الایحال هر کسب‌وکاری که بتونه مدل اختصاصی خودش رو پیدا و در مسیر فرآیندهای همان مدل پیش بره، بدون شکل موفقیتی ماندگار به دست میاره. دلیلش هم این هست که مزیت‌ها و امتیازاتی رو درون سیستم خودش ایجاد می‌کنه که قابل تقلید و یا حتی الگوبرداری نیست.

نکتۀ مهم دیگه این هست که حفظ فرآیند فروش و غلبه بر چالش‌ها انرژی بسیار کمتری رو از صاحبان کسب‌وکار مربوطه می‌گیره؛ چون در یک اقیانوس آبی(و نه اقیانوس قرمز پر رقابت) مشغول فعالیت خودشان هستند؛ به صورت انحصاری و مبتنی بر مدل خاص خودشان. به همین دلیل همیشه فروش قابل قبول و مشتریان خودشان را دارند.

البته این به آن معنا نیست که بهبود و توسعه در یک کسب‌وکار موفق معنا نداره؛ بر عکس: کسب‌وکارهای موفق همیشه روندهای بازار و به خصوص نیاز مشتریان رو رصد کرده و خودشان را به روز نگه می‌دارند.

اگر به کسب‌وکارهای جدید موفق و فراگیر نگاه کنیم، متوجه درستی این گزاره می‌شویم که با تکیه بر نیازهای جدید مشتریان، بیزینس‌های جدید خلق شد.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».