سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

سیستم‌ها و فرآیندهایی که تیم‌های حقوقی و سازمان‌های بزرگ‌تر و گسترده‌تر در اختیار دارند، دارای اهمیت ویژه‌ای است و می‌تواند از بروز مشکلات زیادی جلوگیری کند. در یک مثال واقعی، وکیلی از ابزار هوش مصنوعی  در یک مورد قضایی استفاده کرد و نتیجه آن را در پرونده گنجاند؛ به‌طوری‌که سروصدای زیادی به راه انداخت (البته بعد این نتایج به‌عنوان مدارک جعلی شناخته شدند).

مری اوکارول، مدیر ارشد دفتر قراردادهای دیجیتال شرکت آیرونکلد، ماه گذشته در نشست موسسه جهانی کنسرسیوم عملیات حقوقی گفت: «برای استفاده از هوش مصنوعی، باید خانه‌تان را مرتب کنید، بنابراین مدیریت دانش در کوتاه‌مدت از برخی جهات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند».

قبل از این، پنل موسسه جهانی کنسرسیوم عملیات حقوقی، پیش‌بینی می‌کرد که این اتفاق دقیقاً باعجله کارکنان برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی  بدون ادغام صحیح آن‌ها در سیستم گسترده‌تر و کنترل‌ها رخ می‌دهد. «وقتی به هوش مصنوعی  نگاه می‌کنید، آیا حقیقت را به شما می‌گوید؟» کریستینا ووجیک، مدیر نوآوری و فناوری دپارتمان حقوقی جهانی سیتی گفت. چگونه تأیید می‌کنید که واقعاً حقیقت را به شما می‌گوید و به حقیقتی که به شما می‌گوید اعتماد دارید؟»

پیچیدگی در سطح سازمانی
بخش بزرگی از کار ووجیک در سیتی، شرکتی با صدها هزار کارمند و یک تیم حقوقی با بیش از 2000 نفر، این است که اطمینان حاصل کند که هر فناوری به کار گرفته‌شده به‌عنوان نرده‌هایی برای محافظت و تأیید اطلاعات است و درعین‌حال به افرادی که به آن نیاز دارند اجازه می‌دهد به آن دسترسی داشته باشند. او می‌گوید: «تا زمانی که ده‌ها میلیون سند وثیقه و میلیون‌ها سندی که می‌توان به‌صورت سالانه ایجاد می‌شوند، در اختیار نداشته باشید، درکی از اینکه یک شرکت چیست را پیدا نخواهید کرد.» ازآنجایی‌که سیتی در سطح جهانی و در یک صنعت بسیار منظم و قانونمند شده فعالیت می‌کند، پیچیدگی فرآیندهای مدیریت دانش آن قابل‌توجه است.

مدیریت دانش کلیدی برای جلوگیری از تهدیدات هوش مصنوعی
با نسخه‌های سنتی‌تر هوش مصنوعی (ازجمله آن‌هایی که مبتنی بر یادگیری ماشینی هستند)، بر روی میلیون‌ها داده برای مدیریت عملکردهایی که به‌طور سنتی توسط افراد انجام می‌شود، آموزش داده می‌شود. هوش مصنوعی  بر اساس داده‌ها نیست، بلکه بر مبنای زبان فازی است.

در این مطالعه موردی، اعضای هیئت‌مدیره توافق کردند که هوش مصنوعی  در مسیری است که می‌تواند در عملکرد قانونی، به‌ویژه در تهیه و تنظیم قراردادها، بکار گرفته شود. این امر باعث می‌شود که وقتی یک سازمان سیستم‌ها و فرآیندهای خود را راه‌اندازی کند، عملکرد هوش مصنوعی به آن اضافه شود. با توجه به این اینکه حجم انبوه اسناد در خارج از بخش حقوقی قرار دارد و در صورت وجود سیستم‌ها و فرآیندها، مدیریت دانش (ایجاد، ذخیره‌سازی، مرتب‌سازی و بازیابی محتوا) می‌تواند تا حدی بهبودیافته و درنتیجه وظایفی که قبلاً زمان قابل‌توجهی برای اجرای آن‌ها صرف می‌شد با سرعت بیشتری انجام شوند و وکلا می‌توانند وقت خود را صرف سایر فعالیت‌های قانونی کنند. جیسون بوهمیگ، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Ironclad، می‌گوید: «یک جزء ضروری برای اجرای قانون وجود دارد که دست‌کاری داده‌ها است. این جزئی جدایی‌ناپذیر است زیرا برای انجام دو دقیقه کار قانونی، به محتوای زیادی نیاز دارید که باید در دسترس باشند.»

موارد استفاده اولیه
قبل از اینکه هوش مصنوعی  موردتوجه قرار گیرد، مزایای خودکارسازی ویرایش و دست‌کاری داده‌ها موردتوجه تیم حقوقی قرار گرفت. برای مثال، قراردادهای عدم افشا (NDA) و قراردادهای شخص ثالث، مواردی هستند که بسیاری از واحد‌های حقوقی در حال حاضر با برنامه‌های هوش مصنوعی، خیلی ساده آن‌ها را مدیریت می‌کنند. مشتریان Ironclad و همچنین سایر شرکت‌هایی که از ابزارهای مدیریت قرارداد به کمک هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، پس از گذشت تنها چند سال از دسترسی گسترده به این فناوری، شاهد افزایش 20 برابری در راندمان پردازش هستند.

به گفته جیسون بوهمیگ «هدف شرکت در زمان راه‌اندازی در سال 2014 این بود که به 10 برابر بازده بیشتر برسیم، اما داده‌ها و محتواهای تولیدی برای انواع خاصی از توافق‌نامه‌ها با این فناوری، اکنون 20 برابر، کارآمدتر است.»

با توجه به صرفه‌جویی و کاهش زمان انجام فعالیت‌های واحد حقوقی، مشاور عمومی شرکت (آقای بارون) به دنبال این بود که آیا می‌توان از سایر قابلیت‌های این فناوری استفاده کرد و آیا کار به‌گونه‌ای انجام‌شده است که بتواند در سایر بخش‌ها و قسمت‌های گسترده‌تری از شرکت بدون مشکل، استفاده شود؟ سپس این فناوری در قسمت‌های از واحد به‌عنوان پایلوت و فقط در تهیه قالب‌های قرارداد بکار گرفته شد و کاهش زمانی قابل‌توجه از یک ماه به یک هفته را تجربه کردند.

با استفاده از این فناوری در یک واحد نسبتاً ایمن، مانند NDA ها (قرارداد عدم افشا یک قرارداد قانونی) یا قراردادهای شخص ثالث، می‌توان فعالیت‌های پایه‌ای مدیریت دانش، مانند اطمینان از وجود کنترل‌ها را انجام داد تا راه را برای استفاده گسترده‌تر و درعین‌حال محدود کردن پتانسیل نتایج نامناسب و یا مخرب، هموار کرد.

ووجیک گفت: «زمانی فرا خواهد رسید که نمی‌توانید کلید هوش مصنوعی را خاموش کنید. این برای هر کاری که ما انجام می‌دهیم ذاتی خواهد بود؛ بنابراین، وقتی به آنجا رسیدیم باید آماده باشیم.» او می‌گوید: «شما می‌توانید گروه‌های کاری زیادی را جمع‌آوری کنید ؛ اما اگر فردی که مالک دانش است و یا دانشی که در حال خلق آن است، به آن دسترسی نداشته باشد، هرگز موفق نخواهد بود.»
منبع:https://www.legaldive.com/news/k
nowledge-management-generative-ai-disasters-fake-cases-legal-operations-GC-tech/651975/
به قلم:محمد حقیقی فرد

  • سجّاد رحیمی مدیسه

مدیریت دانش

کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».