سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

چندین سال هست که از اهمیت رهبری در کسب‌وکار و سازمان‌ها می‌خوانیم و می‌شنویم؛ اما هر بار که مطلب یا نکته‌ای رو در این خصوص می‌خونم، این سؤال برام پیش میاد که آیا هنوز مدیریت کردن به شکل درست و علمی در کشور ما جا افتاده است؟

شاید به جرأت بتونم بگم یکی از آسیب‌هایی که فضاهای ارتباطی و کاری کشور در سال‌های اخیر بهش دچار شده، سردرگمی علمی و اجرایی بین واقعیات موجود در سازمان‌ها و سیستم‌های ایرانی و مفاهیم و دانش‌های جدید دنیا در حوزه مدیریت و رهبری سیستم‌هاست.

ضمن اینکه ما نگاه سیستمی هم در مباحث مدیریت و رهبری کارکنان را هنوز تجربه نکرده‌ایم.

نمی‌شود از رهبری سرمایه‌های انسانی سخن گفت؛ اما حقوق و دستمزد نیروی کار را میلیون‌ها تومان از خط فقر رسمی پایین نگه داشت.

نمی‌شود از رهبری کارکنان دم زد؛ ولی شایسته‌سالاری و مهارت محوری جای خود را به رابطه‌بازی و مدرک محوری دهد.

نمی‌توان رهبری را به عنوان یک دانش جدی در مدیریت سازمان‌ها و کسب‌وکارها مد نظر داشت؛ اما بدون ملاحظات مهم، آن را اجرایی و حتی مطرح کرد.

به نظرم اگر مدیر سازمان یا کسب‌وکاری هستیم، در مواجه با مفاهیمی هم چون "رهبری" باید واقع‌بینانه، نگاه کنیم و دست به تحلیل و اقدامات بعد از آن بزنیم.

در غیر این صورت، هزینه‌هایی به ما و کارکنان تحمیل خواهد شد که ضررهای آن را در ابعاد گسترده‌تر، بعدها تجربه می‌کنیم؛ ضررهایی که شاید جبران آن بسیار سخت و حتی ناممکن باشد؛ چرا که بسیاری از فرآیندها در سازمان‌ها، نقطۀ بازگشتی ندارند.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».