سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

اگر اسیر روال یکنواخت و خسته­‌کنندۀ زندگی روزمره هستی و تمام رفتارهای اجتماعی تو همسان با بقیه است، چگونه می­‌توانی به خلق و خلاقیت برسی؟

بعید نیست در دنیای ذهنی­ات خودت را فرد متمایز، عجیب‌وغریب و خلاقی بدانی، اما اگر بناست در عمل، به همان رفتارهای غالبی ادامه بدهی، خب خلاقیت کجای کار است؟

مثلاً:

همرنگ جماعت نشدن و دوری از رفتارهای گله‌­وار نمونۀ اعلای خلاقیت در زندگی است که اجرای موفق آن می‌تواند زایندۀ افکار خلاقانه هم باشد.

وقتی همه کله­‌شان را کرده‌­اند توی موبایل، اما تو از موبایل فاصله بگیری و کتاب بخوانی، این خلاقیت است. «انقدر سرم شلوغه و بی­‌حوصله‌­ام که وقت نمی­کنم واسه کتاب خوندن!»

­اگر تنها گزینۀ تو برای رشد و پیشرفت، گرفتن یک مدرک تحصیلی بالاتر است، یعنی به‌کلی تعطیلی. «دکترا رو هم بگیرم، بعد ببینم چی میشه!»

زندگی یک روش مشخص و قطعی ندارد. روش مناسب زندگی ساختنی است. با خطا و اصلاح خطا. ما با مطالعه و تجربه گزینه­‌های مختلفی را که سنت و هنر و فلسفه و علم و غیره به ما پیشنهاد می­‌دهند، می­‌آزماییم.

ممکن است در مراحل اولیه به تأثیرپذیری صرف اکتفا کنیم، اما به‌تدریج می‌­توانیم ترکیب ایده‌­آل خودمان را ایجاد کنیم، و حتی شاید خلاقیت لازم برای ابداع روشی تازه برای زیستن را بیابیم.

به‌دوراز شعار و لفاظی، هر روز از زندگی، یک هدیه است، اما هدیه که تکامل آن به عهدۀ ماست، مثل دفتری خالی که نوشتن در آن ذوق و خلاق ما را می­‌طلبد.

هر روز از زندگی توده‌­ای بی­‌شکل است که وظیفۀ ما شکل دادن به آن است.

روزهای ما می­‌توانند یک اثر هنری خلاقانه باشند.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

نکات توسعه فردی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».