بهار نزدیک است ... .
آیا فکر و ذهنمان را هم نو کردهایم؟
هزینهی تولید محتوای متنی اساساً نباید بر اساس کلمات مقایسه شود.
کتاب معرفی کردن را کار اصولی نمیدانم؛ چرا که اساساً تا انسانی خود و اهدافش را نشناسد و دغدغهها و توانمندیهای خود را به درستی درک نکند، تجویز هر کتابی برای او ممکن است آسیبزا یا ویرانگر باشد.
معرفی کتابهای مفید برای مطالعه که امروز بسیار فراگیر و حتی تبدیل به یک مد و روش برای فالوور جمع کردن شده است، مشکلی را از مشکلات عمیق افراد حل نمیکند.
چه باید کرد؟ باید ابتدا خود را شناخت؛ سپس دغدغهها و اهداف را؛ و در نهایت دست به انتخاب کتابهای خوب در طی یک مسیر درست و اصولی زد.
✍️ امروز از استادی ارجمند یکبار دیگر درس صبوری و سکوت را یاد گرفتم؛ شاید کلمهی سال بعد همین "صبوری" یا "صبر" در امور زندگی و کارها باشد.
اگر مخاطبان شما با محتوای شما درگیر نباشند، چه باید کرد؟
پاسخ ساده است: باید بررسی و تحلیل نماییم چرا مخاطب با محتوای ما ارتباط برقرار نکرده است.
اصولاً یکی از زیربناهای فرآیند بازاریابی محتوایی، تفکر و تحلیل قبل از هر اقدام است که این آنالیز در اجرای فرآیند تولید محتوا و حتی بعد از آن نیز ادامه دارد.