سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

برایم سؤال است چرا افراد داشته‌های خود را در پروفایل پیام‌رسان اجتماعی خود به نمایش نمی‌گذارند چرا برخی افراد حتی از اسم و عکس و هویت خودشان هم فرار می‌کنند؟ حقیقتاً تعجب می‌کنم.

من تصور می‌کنم افراد خودشان هستند که تصمیم می‌گیرند موفق بشوند یا نشوند. خودشان هستند که به هویت و داشته‌های خودشان افتخار می‌کنند یا نمی‌کنند.

خودشان هستند که از چهره و نام خود لذت می‌برند و از افشای آن ابائی ندارند؛ حتی در پروفایل و پیام‌رسان‌های اجتماعی خودشان.

برایم مفهوم نیست چرا اشخاص تصویری به جز عکس خودشان را روی پروفایل می‌گذارند؟! چه نام و تصویری زیباتر از نام و تصویر خودمان؟

یک‌بار به شخصی گفتم چرا فلان عکس را پروفایل خود گذاشتی؟ جواب داد: تا ارزش‌هایم را نشان دهم! از او پرسیدم: به نظرت یک عکس پروفایل، ارزش‌های عمیق ذهن و قلبت را هم نشان می‌دهد؟ جوابی نداشت؛ یک هفته‌ی بعد تصویر پروفایل خود را به تصویر خودش تغییر داد و برایم نوشت: راست گفتی!

عکس پروفایل خودمان را به عنوان بخشی از فرآیند برندسازی شخصی خودمان جدی بگیریم؛ حتی توضیحی که از خودمان در کنار پروفایل پیام‌رسان شبکه‌ی اجتماعی قرار می‌دهیم.

این سؤال عمیق را از خودمان بپرسیم: در یک جمله‌ی کوتاه، می‌خواهیم خودمان را چگونه تعریف و معرفی کنیم؟

اگر کسب‌وکاری داریم، باید برایش سیستم بسازیم؛ نه صرف قرار دادن عکس پروفایل.

اگر ارزشی داریم که فریادش بزنیم، باید در بستر درست خودش محتوا تولید کنیم و منتشر کنیم.

اصولاً تولیدکنندگی هست که همیشه ارزش دارد؛ و نه مصرف کردن.

عزیزی عکس پروفایل خودش را سیاه و غمگین گذاشته بود؛ تماس گرفتم به بهانۀ حال و احوال و از او پرسیدم: چرا عکس پروفایلت سیاه هست؟ با صدایی ناراحت گفت: به خاطر 20میلیون تومنی که سرم کلاه رفت و چیزی دستم را نگرفت!

دوباره سؤال کردم: خب این عکس پروفایل چه دردی از تو دوا می‌کند؟

جوابی نداشت؛ ادامه دادم: نیازی داری، حرف بزن! کمکی می‌خواهی، کمک حرفه‌ای و درست بگیر؛ اما عکس پروفایلت را عکس خودت بگذار و به خودت و همۀ مسیری که تا امروز آمدی، افتخار کن! این بچه‌بازی‌ها را هم کنار بگذار!

یادمان نرود:

اگر رسالت و خود حقیقی خودمان را شناخته باشیم و از افراد شایسته مشورت، قطعاً در این سؤال لنگ نخواهیم زد که چگونه خودمان را در یک جمله یا حتی یک کلمه تعریف کنیم!؟

سجاد رحیمی مدیسه؛ 16 اسفند 1402

نظرات (۱)

  • میراث علمی سلف
  • سلام وقت بخیر. چرا ارتباط با مسئولان شرکت بیان (بلاگ دات آی آر) اینقدر سخت شده و تلفن شان قطع است و فقط ایمیل فعال است؟ خیلی وقت ها سرویس آپلود فایل (فضای اختصاصی) دچار مشکل میشه.

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب. والله چه عرض کنم بزرگوار! من با مدیر بیان هم بارها و بارها ارتباط گرفتم اخیرا و پاسخی نمی‌دهند. و به شخصه این عدم پاسخ گویی شون برای من قابل درک نیست.
    قضاوتی نمی‌کنم که مدیون ایشان و همکارانشان بشوم. من سال گذشته با تلفن شون کلی تماس داشتم و مشکل شما را و در نهایت از طریق مدیرشون تونستم پیگیری کنم و مساله رو حل کنم.
    این تذکر شما بهانه ای شد بازهم خدمت ایشون بر حسب بازخورد و تعلق خاطری که به بیان دارم، بهشون بازخورد بدهم. متشکرم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سجاد رحیمی مدیسه

    امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
    امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
    با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
    به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».