سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

بهترین راه برای ارائه بازخورد بصری عملی برای بازاریابی محتوایی چیست؟

اهداف و انتظارات خود را مشخص کنید.
قبل از اینکه شروع به ارائه یا درخواست بازخورد بصری کنید، باید درک روشنی از آنچه می خواهید با پروژه بازاریابی محتوای خود به دست آورید داشته باشید. اهداف، مخاطبان هدف، لحن و سبک محتوای شما چیست؟ پیام های کلیدی، دعوت به عمل و معیارهای موفقیت چیست؟ داشتن یک دیدگاه مختصر و شفاف به شما کمک می کند تا بازخورد خود را با اهداف و انتظارات خود هماهنگ کنید.

از ابزارها و پلتفرم های مناسب استفاده کنید.
بازخورد بصری می تواند برای برقراری ارتباط از طریق ایمیل، چت یا تلفن چالش برانگیز باشد. شما به ابزار یا پلتفرمی نیاز دارید که به شما امکان می دهد بدون از دست دادن بافت یا کیفیت، مطالب خود را مستقیماً روی صفحه حاشیه نویسی، نظر و ویرایش کنید. برخی از نمونه‌های ابزار بازخورد بصری Balsamiq، InVision، Miro و Userback هستند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند اسکرین‌شات بگیرید، مدل‌هایی ایجاد کنید، نمونه‌های اولیه را به اشتراک بگذارید و بازخورد تیم و مشتریان خود را در زمان واقعی جمع‌آوری کنید.

مشخص و سازنده باشید.
بازخورد بصری باید مشخص و سازنده باشد نه مبهم یا ذهنی. به جای گفتن "من این رنگ را دوست ندارم"، بگویید "این رنگ خیلی روشن است و با دستورالعمل های برند ما مطابقت ندارد". به جای گفتن "این چیدمان خسته کننده است" بگویید "این چیدمان نکات اصلی را برجسته نمی کند و نیاز به تضاد و سلسله مراتب بیشتری دارد". از زبان توصیفی استفاده کنید، به عناصر دقیق اشاره کنید و پیشنهادها یا مثال هایی برای بهبود ارائه دهید.

نظرات خود را اولویت بندی و دسته بندی کنید.
اگر نظرات، پیشنهادات یا تغییرات زیادی دارید، بازخورد بصری می تواند بسیار زیاد باشد. باید بازخورد خود را با توجه به تاثیر و فوریت هر موضوع اولویت بندی و دسته بندی کنید. برای مثال، می‌توانید از برچسب‌ها، رنگ‌ها یا اعداد برای نشان دادن اهمیت یا شدت هر مورد بازخورد استفاده کنید. همچنین می توانید بازخورد خود را بر اساس موضوع گروه بندی کنید، مانند تایپوگرافی، تصاویر، یا پیمایش. این به شما کمک می کند تا بازخورد خود را سازماندهی کنید و روی مهم ترین جنبه ها تمرکز کنید.

پیگیری و تکرار کنید.
بازخورد بصری یک رویداد یک بار نیست، بلکه یک فرآیند مداوم است. شما باید بازخورد خود را پیگیری و تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. شما همچنین باید بازخوردی را که دریافت می‌کنید تأیید و قدردانی کنید و توضیح دهید که چگونه آن را به کار گرفته‌اید یا چرا آن را رد کرده‌اید. این به شما کمک می کند تا با تیم و مشتریان خود اعتماد و ارتباط برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که همه در یک صفحه هستند. همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics، Hotjar یا SurveyMonkey برای اندازه گیری نتایج بازخورد و بهینه سازی عملکرد بازاریابی محتوای خود استفاده کنید.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

بازاریابی محتوایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».