👈یکی از سختترین چالشهای هر شرکتی جلب اعتماد مشتریان هدفش است. شرکتها برای این منظور از ابزارهای مختلفی مثل ارائه نمونه رایگان، تست محصول توسط مشتریان، ارائه گواهینامهها و تاییدیههای مختلف، ارائه رضایتنامه از مشتریان سابق و غیره استفاده میکنند
👈اما موثرترین استراتژی برای جلب اعتماد مشتریان، استفاده از بازاریابی محتوایی است چون وقتی شما چیزی را به کسی میآموزید، اعتماد او را برای همیشه به دست میآورید
👈تحقیقات هم این نکته را تایید میکنند. برای مثال، تحقیقات موسسه ما نشان میدهد 89 درصد از مشتریان به شرکتهایی اعتماد دارند که محتواهای جذابتر، کاربردیتر و بهروزتری را ارائه میکنند
👈به همین دلیل، طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی برای شرکتمان، یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان مدیر و کارشناس بازاریابی است. برای این منظور، باید به این چهار سوال مهم پاسخ بدهیم:
- مشتریان هدفمان برای موفقیت بیشتر در زندگی و کسب و کارشان به چه اطلاعات، دانش و مهارتهایی نیاز دارند؟
- کدام بخش از نیاز اطلاعاتی مشتریانمان را میتوانیم به کسب و کار و برندمان مرتبط کنیم و بر اساس آن محتواهایی جذاب و کاربردی برای مشتریانمان طراحی کنیم؟
- چگونه میتوانیم این محتواها را به صورت جذابتری به مشتریانمان ارائه کنیم به گونهای که بتوانند از این محتواها بهتر و بیشتر استفاده کنند؟ برای مثال، بهتر است محتوای تولیدیمان را به صورت پادکست منتشر کنیم یا به صورت متن یا به صورت اینفوگرافیک؟
- چگونه میتوانیم کیفیت محتواهای تولیدیمان را به صورت مستمر بهبود بدهیم و از این نظر همیشه جلوتر از رقبایمان باشیم؟