«محتوا» به هر چیزی میگیم که در فضای اینترنت منتشر میشه، از جمله: عکس جشن تولدمون تو استوری اینستاگرام، یادداشتی که تو وبلاگمون مینویسیم و...
محتوا میتونه متنی، صوتی یا تصویری باشه.
اما اگه بخوایم از این فراتر بریم باید با «بازاریابی محتوا» و «استراتژی محتوا» آشنا بشیم.
آدمها و کسبوکارها برای اینکه بتونن از فضای اینترنت برای معرفی ایدهها و خدمات و محصولاتشون استفاده کنن نیاز دارن که یه محتوایی منتشر کنن، محتوای اونها نمیتونه فقط یه سری پست تبلیغاتی باشه، باید چیزای مفید یا سرگرمکنندهای تولید کنن تا مخاطب جذبشون بشه. اینجاست که مفهوم بازاریابی محتوا شکل میگیره. یعنی استفاده از محتوا برای بازاریابی.
استراتژی محتوا یعنی چی؟ یعنی برنامهریزی دقیق و فکرشده برای اجرای درست و اثربخش فرآیند بازاریابی محتوا.
کل قضیه رو اگه بخوایم ساده نگاه کنیم همینه.
شما چه قصد کار خیریه داشته باشید چه بخواید تخم شنبلیله بفروشید در نهایت باید محتوای خوب هوا کنید تا آدما شما رو بشناسن و کمکم به درخواست شما توجه کنن.
کاش شگفتی این قضیه رو دستکم نگیریم. محتوا یه وسیلهی نابه برای فرصتآفرینی. شما از هر جایی با هر امکاناتی فقط به شرط وصل بودن به اینترنت میتونید واسهی خودتون فرصتهای ارتباطی بسازید.
ما برای تداوم در تولید و انتشار محتوا هر روز باید جنبهی فرصتآفرین رو به خودمون یادآوری کنیم.