سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

یکی از مهم‌ترین مزایای مدیریت دانش در کسب و کار، بهبود عملکرد سازمانی و تسریع رشد است. یک کسب‌وکار با بدل شدن به سازمانی که در آن دانش به اشتراک گذاشته می‌شود از مزایای زیر برخوردار می‌شود:

تسریع معارفه کارمندان جدید
تسریع جذب کارمندان جدید برای بهره‌وری شرکت‌ها حائز اهمیت است. سیستم مدیریت دانش سازمانی می‌تواند دسترسی کارمندان به اطلاعات را سرعت بخشیده، در زمان جستجوی پاسخ‌ها با احساس یأس مقابله کند و زمان و هزینه‌ای صرف شده برای آموزش را کاهش دهد.

کارمندان می‌توانند زمان بیشتری را صرف کار نتیجه محور و اثرگذار کنند.
کارکنان می‌خواهند کار معنادار انجام دهند که نتایج معنادار به همراه داشته باشد. سیستم مدیریت دانش می‌تواند با جلوگیری از نیاز به چت و ایمیل مداوم با دسترسی سریع، آسان و بدون دردسر به دانش شرکت به کارکنان کمک کند.

کاهش هزینه‌ها و زمان پشتیبانی از مشتری
به عنوان یک ضرورت مدیریت دانش، پایگاه دانش بزرگِ کسب‌وکار و عرضه آن منبع خوبی برای مشتریانی است که به دنبال پاسخ می‌گردند. دفترچه‌های راهنما، رهنمودها، شیوه‌نامه‌ها، مقالات کمکی، نمونه‌های آزمایشی و ویکی‌ها دانش مشتری را افزایش داده و نگرش خود خدمتی را تشویق کرده و زمان و هزینه صرف شده برای پشتیبانی از مشتری را کاهش می‌دهند.

همچنین مدیریت دانش به نمایندگان فروش کمک می‌کند تا به‌سرعت به همه اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات دسترسی داشته باشند که منجر به کارایی عملیاتی بیشتر و فروش سریع‌تر می‌شود.

افزایش کیفیت اطلاعات و داده‌های موجود
ایجاد منبع اطلاعات واحد برای کل سازمان مهم‌ترین هدف سیستم مدیریت دانش سازمانی است. دیگر به انبوهی از اسناد منسوخ، باطله و ناتمام نیازی نداریم. دیگر خبری از آخرین نسخه سخنرانی یا گزارش نیست. هم از همان ابتدا و به معنای واقعی کلمه با یکدیگر اتفاق‌نظر دارند.

ترویج فرهنگ نوآوری
افزایش دسترسی به دانش سازمانی باعث توانمندی تیم‌ها برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه در زمینه مدیریت دانش می‌شود. همچنین دسترسی به دانش آنها را قادر می‌سازد تا از اشتباهات دیگران درس بگیرند و از این آموخته‌ها برای موفقیت سریع‌تر استفاده کنند.

مدیریت دانش منجر به افزایش همکاری می‌شود و به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها به تغییر و ایجاد فرهنگ نوآوری دامن می‌زند.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

مدیریت دانش

کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».