1. در صحبتها وارد فضاهای غیرحرفهای نشوید. یعنی چه؟ یعنی به عنوان مثال از شرکت دیجیتال مارکتینگ سؤال نکنید که چطور خودش را به شما اثبات کند. انقدر سرشان شلوغ هست که فرصت اثبات به ما ندارند.
2. از شرکت نتیجه نخواهید؛ مگر در شرایطی که خودتان مشخص کرده باشید میخواستید به چه چیزی برسید.
❌ بسیاری از پروژههای دیجیتال مارکتینگ به خاطر کمکاری کارفرما(سفارش دهندۀ خدمات) به نتیجه نمیرسند. مثال هم در این خصوص فراوان هست که در حوصلۀ این نوشتار نیست.
3. در بحث قیمت و میزان سرمایهگذاری، غیرحرفهای نباشید و کاری نکنید که شرکت دیجیتال مارکتینگ شما را کنار بگذارد! مثلاً نگویید که شما کار کن و هر چه قدر فروش ایجاد شد، تو درصدِ خودت را بردار!
چنین چیزی عملاً ممکن نیست. کار دیجیتال مارکتینگ، فروش جنس نیست؛ بلکه Setup کردن یکسری امکانات و ابزارها برای شماست که باقی آن به عملکرد خود شما برمیگردد.
اگر قرار باشد شرکت مربوطه سراغ فروش شما برود، باید اصل کار خودش را رها کند و به محصول شما بچسبد! چنین چیزی ممکن نیست.