ایمیل مارکتینگ اگر اثربخشی نداشته باشد، دور ریختن سرمایه و هدر دادن زمان است.
در مزایای ایمیلمارکتینگ فراوان گفتهاند؛ نوشتهاند و منتشر کردهاند؛ اما چکار کنیم که ایمیل مارکتینگ اثربخش باشد؟
1. یک پیشنهاد خاص را به مخاطب ارائه کنیم. پیامی عمومی فایده ندارد! حتی کلمات استفاده شده در تبلیغ هم مهم هستند. عنوان ایمیل را دست کم نگیرید.
❌ در ایمیل نمیشود محصول فروخت؛ بلکه باید مخاطب را به سایت هدایت کرد.
2. باید هدف و پیام برای مخاطب روشن باشد. محصول ما اگر برای کاربر مناسب نباشد، تنها وقت ما تلف خواهد شد.
3. تبلیغات غیرمستقیم نتیجۀ بهتر میدهد. یعنی مستقیم تلاش نکنیم جنس را بفروشیم! مخاطب را سرگرم کنیم و سپس او را به پیشنهاد اصلی نزدیک کنیم تا خودش انتخابی کند که ما دوست داریم.
4. مزیت و ارزش خودمان را به مخاطب نشان بدهیم. سایت و پیشنهاد ما باید برای مخاطب متمایز و ارزشمند باشد تا خرید کند.
5. آشنایی با مراحل ایمیلمارکتینگ در کسبوکارهای آنلاین بسیار اهمیت دارد. شناخت هدف، شناخت مخاطب و در نهایت تولید محتوای مناسب.