سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

متن زیر ا از کتاب پیشنهاد رد نشدنی انتخاب کرده‌ام این کتاب را امیر توفیقی به فارسی برگردانده و نشر رسا منتشر کرده.

مطالعه درباره‌ی عملی کردن دانسته‌ها، همیشه از حوزه‌های مورد علاقه من بوده، متن زیر بی ارتباط با این موضوع نیست. فکر‌ می‌کنم از خواندن این بخش از کتاب لذت ببرید.

 

اصل مطلب:

می‌توانم همین الان با کمال قاطعیت به شما اعلام کنم که ۹۹ درصد از افرادی که این کتاب را می‌خوانند، با این دانش جدیدی که یاد گرفته‌اند هیچ کاری انجام نداده و از آن استفاده نمی‌کنند.

یک بار در یکی از سمینارهایم آزمایشی را انجام دادم که این نکته را کاملاً ثابت می‌کرد.

در آن سمینار از حضار(حدود ۷۰۰ نفر در سالن حضور داشتند) خواستم که در صورتی که نام کتاب«بیندیشید و ثروتمند شوید» اثر ناپلئون هیل را شنیده‌اند، از جای خود برخیزند.

تمام افراد حاضر در سالن از جای خود برخاستند. پس از آن‌ها خواستم که آن دسته از افرادی که این کتاب را مطالعه نکرده‌‌اند بر جای خود بنشینند، پس از اعلام این مطلب هنوز ۹۵ درصد از آن افراد ایستاده بودند.

خیلی عالی بود: من آن‌ها را به دلیل این‌که یکی از اثرگذارترین کتاب‌های جهان را مطالعه کرده‌اند تشویق کردم و برای‌شان دست زدم.

پس گفتم، «اگر فکر می‌کنید که دنبال کردن اصولی که در آن کتاب مطرح شده است نمی‌تواند باعث شود تا شما هم به دوردست‌ترین آرزوهای خود دست پیدا کنید، از شما می‌خواهم که سر جای خود بنشینید.»

همه‌‌ی آن‌ها همچنان ایستاده بودند.

دوباره گفتم، «بسیار خوب، پس شما به من می‌گویید که معتقدید اصول آن کتاب می‌توانند باعث شوند به تمام موفقیت و پولی که زندگی تان به دنبالش بوده‌اید، دست پیدا کنید؟»

آن‌ها همچنان سر جای خود ایستاده بودند.

پس کاری کردم که همه‌ی آن‌ها حیرت‌زده شدند. به آن‌ها گفتم، «در صفحه‌ی ۲۸ آن کتاب، بخشی وجود دارد به نام”فرمول اعتماد به نفس” که در آن هیل از خوانندگان خواسته است اگر می‌خواهند به موفقیتی که در آن کتاب به آن اشاره شده است دست پیدا کنند باید حداقل روزی یک‌بار این متن را از حفظ و با صدای بلند برای خودشان بخوانند. بنابراین، فکر می‌کنم از بین شما که فکر می‌کنید این کتاب می‌تواند باعث شود شما به طور قطع به ثروت دست پیدا کنید، کسی بتواند اینجا روی سن بیاید و با من آن کلمات را از حفظ بخواند. اما اگر فکر می کنید نمی‌توانید این کار را انجام دهید، لطفاً سر جای خود بنشینید.» همگی آن افراد در سکوت در جای خود نشستند.

حتی احساس نمی‌کردم که لازم است چیزی بگویم. برای چند دقیقه فقط در سکوت نشستم و اجازه دادم آن‌ها به این مسئله فکر کنند.

پس نکته‌ای که همگی متوجه شده بودیم را به زبان آوردم، «همه‌ی افرادی که اینجا هستند می‌دانند که پیروی کردن از دستورات آن کتاب می‌تواند باعث موفقیت و ثروتمندشدن‌شان گردد، اما هیچ‌کس در عمل از آن‌ها پیروی نمی‌کند. چرا؟ بگذارید همین امروز این مساله را تغییر دهیم. بگذارید همین الان دست به عمل بزنیم.»

مطمئن هستن که اکثریت افرادی که شاهد آن برنامه و آن آزمایش بودند در حال حاضر هنوز هم در همان وضعی به سر می‌برند که دو سال پیش داشتند.

ممکن است چند نفر از آنان واقعاً تغییر کرده باشند و دست به عمل زده باشند که در این صورت مطمئن هستم که آن‌ها به موفق‌ترین افراد آن جمع تبدیل شده‌اند.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

نکات توسعه فردی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».