سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.

بایگانی
پیوندهای روزانه
پیوندها

برندینگ شخصی با نویسندگی

سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷ ب.ظ

برندینگ شخصی(یا برندسازی شخصی) این نیست که چند میلیون تومان پول به یک ناشر بدهی و کتابی بزرگ به اسم خودت رونمایی کنی.

به زبان ساده اگر بخواهم برندینگ شخصی را تعریف کنم، به این جمله می‌رسم:

مجموعه محتواهایی که ما را در ذهن دیگران از سایرین متمایز و ارزش‌آفرین کند.

برندسازی شخصی | برندینگ شخصی | برندینگ شخصی با نویسندگی

این که مدام محتوا نشر بدهیم و تبلیغ کنیم، چیزی به داشته‌های دیگران اضافه نمی‌کند. شلوغ‌کاری بدون برنامه، دستاوردی ندارد.

چاپ کتاب یکی از ابزارهای برندسازی شخصی با تکیه بر قدرت نوشتن است؛ اما باید دقت کنیم که این کتاب قرار است چه حرفی برای مخاطب ما داشته باشد؟ اثر چاپ کتاب برای برندسازی شخصی بر فردی پوشیده نیست؛ اما هر کتابی هم کتاب نیست.

کتاب نوشتن به شکل اصولی باعث می‌شود شما جایگاه و اعتبار کسب کنید. ممکن است بگویید: من وقت نوشتن کتاب ندارم! ایرادی ندارد؛ به کاردانش بسپارید؛ نه از این انتشارات‌ها که سفارش تجاری چاپ کتاب می‌گیرند و در رقابت با دیگران برای گرفتن سفارش از شما هستند! خیر. کاردان این کار شخصی هست که بتواند شما را بفهمد و دغدغه‌هایتان را برای برندینگ شخصی متوجه شود.

چرا باید برند شخصی بسازیم؟ یکی از دلایل این است: در شلوغی محتواها و آدم‌ها، دیده شویم و در ذهن مخاطب هدف، جایگاه ویژۀ خودمان را بسازیم.

اگر برند شخصی خود را داشته باشیم، تخصص و دانش ما بهتر دیده می‌شود و نسبت به رقبا متمایز می‌شویم. برندسازی در نهایت به رشد فردی، رشد شغلی و شخصیتی کمک می‌کند و باعث پیشرفت در مسیر حرفه‌ای و کسب درآمد می‌گردد.

برندینگ شخصی باعث می‌شود مشتریان فعلی و احتمالی، ما را بهتر ببینند و تصویر پایداری از ما در ذهن خود داشته باشند. همین تصویر پایدار سبب مراجعۀ او برای خرید از ما خواهد شد.

الآن گرفتن مدرک‌های علمی و مهارت‌آموزی بسیار ساده شده است؛ پس افراد دارای این مدارک و مهارت‌ها زیاد می‌شوند؛ حتی اگر فقط اسم آن را یدک بکشند! برندسازی شخصی کاری می‌کند که در این شلوغی، بهتر و متفاوت‌تر دیده شوید و شخصی هم نتواند از شما کپی کند!

نکاتی مهم در خصوص برندسازی شخصی با نویسندگی:

  1. عجله ممنوع! این کار، یک شب و یک ماه نیست. صبوری می‌خواهد و برنامه‌ریزی و مشاوره. اگر احساس کردید در این زمینه نیاز به کمک دارید، با من تماس بگیرید.
  2. تصویر درست: باید تصمیم بگیرید که بر اساس ویژگی‌های شما و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، می‌خواهید چه تصویری از خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید؟ این تصویر باید درست تشکیل شود و سپس روی آن کار کنید. مثلاً یکی از تخصص‌های من(سجاد رحیمی مدیسه) نویسندگی هست؛ اما آیا نویسندگی به تنهایی می‌تواند تصویر درستی برای مخاطب من بسازد؟ ویکتورهوگو و تولستوی هم نویسنده بودند! پس این تصویر درست را جدی بگیرید.
  3. متفاوت بودن: وقتی فردی می‌خواهد برای محصول ما(خدمت/کالا) بهایی پرداخت کند، باید به این نتیجه برسد ما با دیگران چه تفاوتی داریم. پس این تفاوت را از اول کار در فرآیند برندسازی شخصی باید جدی گرفت و نیازمند تفکر و مشاورۀ درست است.
  4. ارزش آفرینی: باید محصول ما، ارزشی برای مخاطب خلق نماید تا باز هم به ما مراجعه کند.
۰۱/۰۳/۲۴

نظرات  (۱)

۲۴ خرداد ۰۱ ، ۲۲:۲۵ کاوه توفیقی

بسیار مطلب خوب و آموزنده ای در زمینه برندسازی شخصی است.

لطفاً وبلاگ من هم بازدید نمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی