سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

پرسنال برندینگ یکی از مباحث روز و ترند امروز دنیاست که می‌تواند ما را هر چه بیشتر در مسیر رشد، پیشرفت و ترقی قرار دهد. این روزها همه جا درباره نقش مهم برند و برندینگ میشنویم ، محتواهای مختلفی میبینیم. و هرکسی برند را از نگاه خود تفسیر ، تصویر یا تعریف میکند. داستان پل زدن به موفقیتهای بیشتردر زندگی شخصی و شغلی با واژه برند گره خورده است. اهرمی جذاب ، کارا و البته قدرتمند که عیار مارا در حوزه بازاریابی و فروش بیشتر و بهتر می‌کند.

برندینگ شخصی(یا برندسازی شخصی) این نیست که چند میلیون تومان پول به یک ناشر بدهی و کتابی بزرگ به اسم خودت رونمایی کنی.

به زبان ساده اگر بخواهم برندینگ شخصی را تعریف کنم، به این جمله می‌رسم:

مجموعه محتواهایی که ما را در ذهن دیگران از سایرین متمایز و ارزش‌آفرین کند. این تمایز و ارزش‌آفرینی، باید قابل اندازه‌گیری باشد تا بتوان آن را مدیریت نمود.

ما در برندسازی شخصی باید با دانش تخصصی اندازه بگیریم و اجرا نماییم. مراقب باشیم در دام شبه علم نیفتیم.

شبه علم، باورهای نادرستی است که در بین عموم تکرار و گسترده می‌شود؛ در حالی که ترویج یک مطلب توسط عموم الزاماً به معنی درست بودن آن نیست.

برندسازی شخصی | برندینگ شخصی | برندینگ شخصی با نویسندگی

این که مدام محتوا نشر بدهیم و تبلیغ کنیم، چیزی به داشته‌های دیگران اضافه نمی‌کند. شلوغ‌کاری بدون برنامه، دستاوردی ندارد.

چاپ کتاب یکی از ابزارهای برندسازی شخصی با تکیه بر قدرت نوشتن است؛ اما باید دقت کنیم که این کتاب قرار است چه حرفی برای مخاطب ما داشته باشد؟ اثر چاپ کتاب برای برندسازی شخصی بر فردی پوشیده نیست؛ اما هر کتابی هم کتاب نیست.

کتاب نوشتن به شکل اصولی باعث می‌شود شما جایگاه و اعتبار کسب کنید. ممکن است بگویید: من وقت نوشتن کتاب ندارم! ایرادی ندارد؛ به کاردانش بسپارید؛ نه از این انتشارات‌ها که سفارش تجاری چاپ کتاب می‌گیرند و در رقابت با دیگران برای گرفتن سفارش از شما هستند! خیر. کاردان این کار شخصی هست که بتواند شما را بفهمد و دغدغه‌هایتان را برای برندینگ شخصی متوجه شود.

چرا باید برند شخصی بسازیم؟ یکی از دلایل این است: در شلوغی محتواها و آدم‌ها، دیده شویم و در ذهن مخاطب هدف، جایگاه ویژۀ خودمان را بسازیم.

اگر برند شخصی خود را داشته باشیم، تخصص و دانش ما بهتر دیده می‌شود و نسبت به رقبا متمایز می‌شویم. برندسازی در نهایت به رشد فردی، رشد شغلی و شخصیتی کمک می‌کند و باعث پیشرفت در مسیر حرفه‌ای و کسب درآمد می‌گردد.

برندینگ شخصی باعث می‌شود مشتریان فعلی و احتمالی، ما را بهتر ببینند و تصویر پایداری از ما در ذهن خود داشته باشند. همین تصویر پایدار سبب مراجعۀ او برای خرید از ما خواهد شد.

الآن گرفتن مدرک‌های علمی و مهارت‌آموزی بسیار ساده شده است؛ پس افراد دارای این مدارک و مهارت‌ها زیاد می‌شوند؛ حتی اگر فقط اسم آن را یدک بکشند! برندسازی شخصی کاری می‌کند که در این شلوغی، بهتر و متفاوت‌تر دیده شوید و شخصی هم نتواند از شما کپی کند!

برندسازی شخصی با نویسندگی و تولید محتوا

نکاتی مهم در خصوص برندسازی شخصی با نویسندگی:

  1. عجله ممنوع! این کار، یک شب و یک ماه نیست. صبوری می‌خواهد و برنامه‌ریزی و مشاوره. اگر احساس کردید در این زمینه نیاز به کمک دارید، با من تماس بگیرید.
  2. تصویر درست: باید تصمیم بگیرید که بر اساس ویژگی‌های شما و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، می‌خواهید چه تصویری از خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید؟ این تصویر باید درست تشکیل شود و سپس روی آن کار کنید. مثلاً یکی از تخصص‌های من(سجاد رحیمی مدیسه) نویسندگی هست؛ اما آیا نویسندگی به تنهایی می‌تواند تصویر درستی برای مخاطب من بسازد؟ ویکتورهوگو و تولستوی هم نویسنده بودند! پس این تصویر درست را جدی بگیرید.
  3. متفاوت بودن: وقتی فردی می‌خواهد برای محصول ما(خدمت/کالا) بهایی پرداخت کند، باید به این نتیجه برسد ما با دیگران چه تفاوتی داریم. پس این تفاوت را از اول کار در فرآیند برندسازی شخصی باید جدی گرفت و نیازمند تفکر و مشاورۀ درست است.
  4. ارزش آفرینی: باید محصول ما، ارزشی برای مخاطب خلق نماید تا باز هم به ما مراجعه کند.

پس هدف نهایی برندسازی شخصی، کسب پول با تخصص و داشته‌هایمان است.

شاید شما هم دوست دارید برند باشید؛ اما برند، فقط داشتن ، خریدن و ثبت یک نام تجاری ، و طراحی یک لوگو نیست. کلمه برند و مفاهیم برندسازی پیچیده تر از تولید، فروش ، بازاریابی و تصاویر و المانها ست… .
برند یک موجود زنده همچون گیاه است که نیاز به رسیدگی و کنترل دارد و در طی زمان رشد میکند و جان میگیرد.
گیاه برای زنده ماندن هم نیاز به آفتاب دارد و هم آب؛ اما به اندازه کافی ، هم نور زیاد گیاه را میسوزاند و هم آب زیاد آنرا غرق میکند.

این جمله از تام دانکن درباره برند بسیار توصیف دقیق و درستی از اهمیت این کلمه دارد:
درواقع برند چیزی است که وقتی زیر تمام دارایی های فیزیکی ، مشهود و ملموس یک کسب و کار یا تجارت بمب بگذارید و منفجر کنید تا با خاک یکسان شود، آن باز هم باقی می ماند و نابود نمی‌شود.

برند همان چیزی است که در ذهن مصرف کننده و مشتری باقی می ماند. و دارای اعتباری محکم و احساسی است.

امروز برند شما چه در زندگی شخصی و چه زندگی شخصی ارزشمندترین دارایی نامشهود شماست. که با هیچ پولی خریدنی نیست.

نظرات (۱)

  • کاوه توفیقی
  • بسیار مطلب خوب و آموزنده ای در زمینه برندسازی شخصی است.

    لطفاً وبلاگ من هم بازدید نمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سجاد رحیمی مدیسه

    امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
    امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
    با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
    به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».