برندسازی شخصی یک مسیر علمی و تخصصی است.
در دنیای پر از رقابت امروز اگر برندینگ درستی نداشته باشیم حذف میشویم.
برندسازی شخصی بیشتر یک رویکرد لوکس و سمینار پسند هست تا یک مفهوم واقعی دارای ارزش و قابل توصیه و تجویز برای عموم. ما از اول بچگی خودمان چند تا علی دایی رو داشتیم؟ چند تا عادل فردوسی پور رو به چشم دیدیم؟ اصلاً چی شد که این دو نفر، برند شدند؟
آیا منظور من این هست که برندسازی شخصی نکنیم؟ خیر.
اما نمیتونیم با نگاه و نسخۀ خودمان برندسازی شخصی رو تعریف کنیم. اساساً انسانها انقدر پیچیدگی دارند که باید خیلی احتیاط کرد! شاید واقعاً یک نفر بزرگترین برندسازی شخصیاش روی بازاریابی شخصی صورت بگیره؛ مثالی بزنم. خانمی رو در نظر بگیرید که حدود 15سال سابقۀ بازاریابی داره و رشته دانشگاهی ایشون هم بازاریابی بوده؛ علاقه هم داشته و الآن هم در کارش خیلی موفقه؛ ذات کار این خانم و تخصص ایشون بازاریابی شخصی هست؛ چون نود درصد فرآیندهای بازاریابی به شخص خودش مرتبط هست و به لطف خدا و امام زمان(عج) موفق هم بودند. آیا این شخص میتونه بازاریابی شخصی رو از خودش جدا کنه؟