- از کارمندان تازه وارد با گرمی و صمیمیت استقبال کنید تا بعدها بهتر بتوانید از تواناییهای آنها استفاده کنید.
- نقطه نظر و قضاوت کسی را در مورد دیگری ملاک قرار ندهید و همیشه شخصاً در مورد افراد تصمیم بگیرید.
- افراد مختلف از مدیر خود انتظار دارند که نقشهای مختلفی را برای آنها ایفا کند. نقش پدر، نقش تایید کننده، حامی، قوت قلب دهنده.
- هم قاطعیت داشته باشید هم انعطاف پذیر باشید.
- ضرورتی ندارد همه اعضای گروه از شما خوششان بیاید ولی همه آنها باید کار کردن برای شما را دوست داشته باشند.
- هر مشوق اثر خاص خودش را دارد. مثل تشکر و قدردانی، پول نقد، ارائه خدمات بهداشتی، مزایای جانبی اعضای خانواده.
- اگر خبرهای ناخوشایند را به شیوه صحیح به افراد بدهید به انگیزه آنها لطمهای وارد نخواهد شد.
- اجازه ندهید کارمندان صرفاً به خاطر انجام وظایف معمول خود از شما انتظار تشویق داشته باشند.
- کارمندان را به سه قسمت تقسیم کنید و کل جایزه را به قسمت اول و دوم و سوم بدهید تا بتوانید به همه آنها پاداش بدهید.
- بلندپروازی مایه پیشرفت است. همیشه افراد را به بلند پروازی تشویق کنید.
- به محض مواجهه با افراد مشکل آفرین با آنها برخورد کنید.
- معمولاً مشکل اصلی گیر افتادن افراد خوب در یک سیستم بد است و نه برعک
- برای صحبت در مورد عملکرد افراد منتظر ارزیابی سالانه نباشید.
- درباره مشکلات کاری با کارکنان صحبت کنید تا از تشدید آن جلوگیری شود.
- معمولا مصاحبه شونده مطابق انتظار شما به سوالها پاسخ نمیدهد اگر مصاحبه شونده سعی داشت بحث را احساسی کند نسبت به این کار او بیاعتنا باشید و خونسری خود را حفظ کنید.
- گرچه شما در وهله اول مسئول کار آنها هستید ولی در عین حال باید به فکر خود آنها هم باشید.
- خبرهای بد و ناگوار خیلی زود پخش میشوند بنابراین هرچه سریعتر خودتان آن را اعلام کنید.
- میز کار شما مانعی در برقراری ارتباط است از پشت میز دور شوید.
- اگر اشتباهی رخ داد به دنبال مقصر نگردید.
- ممکن است بیانگیزگی ناشی از فشارهای عصبی، مشکلات عاطفی یا بیماریهای جسمی باشد.
- از کارمندانتان بخواهید که آنها نیز شما را ارزیابی کنند و از این فرصت برای بهسازی فردی خود استفاده کنید.
- تک تک کارمندان منبع سرشاری از ایدهها و نظرات مختلف هستند.
- نظام پرداخت ایدهآل نظامی است که در آن حقوق و دستمزد متناسب با کار فرد باشد.
- هر فرد باید در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شود تا از انجام آن راضی باشد.
- قبل از هر چیز نقش هر شغل و رابطه آن با کل کار را به دقت روشن کنید.
- انجام هر شغل به مهارتها ویژگیها و دانش خاص و نیز آشنایی به قوانین آن شغل نیاز دارد.
- دو عامل مهم ایجاد انگیزه در افراد متخصص کسب موفقیت و قدردانی است.