سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».

پیوندهای روزانه

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

کپی رایتینگ در تولید محتوا

شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۰۱:۴۳ ق.ظ

کپی‌‌رایتینگ (تبلیغ‌نویسی) یعنی نوشتن برای کسب‌وکار؛ نوشتن برای متقاعدسازی و تأثیرگذاری.
کپی‌رایتینگ با کپی رایت و حقوق مولف فرق می‌کند. Copyright یک چیز است copywriting یک چیز دیگر.
برخی کپی‌رایتینگ را پولسازترین شعل در حوزۀ نویسندگی می‌دانند. جالب اینجاست که بدانید نویسندگانی مانند ارنست همینگوی، جرج برنارد شاو، نصرت رحمانی و محمدعلی سپانلو نیز کپی‌رایتینگ را در دوره‌هایی از زندگی آزموده‌اند.
برای کپی‌رایتر شدن علاوه بر مهارت نویسندگی به آشنایی دقیق با فروش و بازاریابی و تسلط نسبی بر روانشناسی نیاز داریم. البته مری ولزلارنس، تبلیغاتچی معروف، معتقد بود کپی‌رایتر باید کارآگاه هم باشد.
به یاد داشته باشیم کپی‌رایتینگ وسیله‌ای برای خررنگ‌کنی و مردمسواری نیست، هنری ارزش‌آفرین است که می‌تواند به ترویچ ایده‌ها و معرفی محصولات یاری کند.
این چند پیشنهاد ساده می‌تواند در مسیر کپی‌رایتر شدن مفید باشد:

یک:
ایجاد پوشه‌ای از چیزهایی که بر ما اثر می‌گذارند.
نه فقط تبلیغات که هر چیزی در هر قالبی اگر روی شما مؤثر است باید به این پوشه اضافه شود.
اگر خواندن متنی یا شنیدن حرفی سبب شد دست به جیب شوید، خرید کنید یا حرکت دیگری انجام دهید، بلافاصله باید دست به قلم شوید و آنچه شما را متقاعد کرده بنویسید و در پوشۀ مخصوص خودتان ثبت کنید. با این کار با سازوکارهای متقاعدسازی آشنا می‌‎شوید.

دو:
فکر نکنید که تبلیغ‌نویسی فقط برای فروش کالا و خدمات است.
یکی از ایده‌های فرهنگی یا اجتماعی موردعلاقۀ خودتان را انتخاب کنید و برای آن متن‌های ترغیب‌کننده بنویسید. فرض می‌کنیم شما دوست دارید کتابخوانی را ترویج کنید، پس شما می‌توانید نوشته‌های برای ترغیب آدم‌ها به مطالعه بنویسید. اینستاگرام و توییتر جای مناسبی برای انتشار این مطالب است.

سه:
کلمات تأثیرگذار
فهرستی از کلمات تأثیرگذار داشته باشید. برای مثال می‌دانیم که آوردن کلمۀ «رایگان» در عنوان می‌تواند توجه آدم‌ها را سریع‌تر جلب کند. پس داشتن این کلمه در فهرست ما کمک می‌کند تا به وقتش از آن بهره ببریم.
هر بار که کلمه‌ای به فهرستتان اضافه شد از آن در چند نمونۀ آزمایشی استفاده کنید و تأثیر آن را بسنجید.

۰۱/۰۴/۲۵
سجّاد رحیمی مدیسه

تولید محتوا

کپی رایتینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی