سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

فایل 29صفحه‌ای چالشها وراهکارهای تحقق حکمرانی ‌هوشمند مرکز پژوهش‌های مجلس اسلامی را به دعوت یکی از دوستان مطالعه کردم.

نکاتی به ذهنم رسید که امیدوارم مورد بهره‌برداری و مطالعۀ تصمیم بگیران و سیاست‌گذاران قرار بگیرد؛ البته اگر اراده و گوش شنوایی باشد که امید دارم این‌گونه باشد:

1.دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست! هزاران صفحه و قوانین اگر نوشته شود و پشتوانۀ اجرایی نداشته باشد، یعنی عمر و زمان را تباه کرده‌ایم.

2. مفهوم کارآمدی مفهوم بسیار عمیقی هست که باید با مشارکت نخبگان و اهالی اندیشه بیشتر بهش پرداخت. مدرک‌گرایی صرف، عدم شایسته‌سالاری، عدم قانون‌گرایی و ... بسیاری از آسیب‌ها، سال‌هاست که کارآمدی را از بسیاری دستگاه‌های ما در عمل گرفته است.

3. نگاه حرفه‌ای به فرآیندها و ورود مردم در حکمرانی: ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مردم و آحاد جامعه را مفت و رایگان و بدون پاداش یا پرداخت، جذب کنیم؛ در خوش‌بینانه‌ترین حالت، اثربخشی در این قضیه نداریم.

4. هوشمند بودن دولت فقط در به روز بودن سیستم‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات نیست؛ بلکه در باکیفیت بودن نیروی انسانی اجراکننده و ناظر بر فرآیندها هم هست.

5. تحلیل‌های مستمر و موشکافانه در حوزۀ حکمرانی بسیار اهمیت دارد. آیا دستگاه‌های اجرایی ما، نخبگان و افراد متخصص را به شکل حرفه‌ای برای دریافت تحلیل‌های روزانه و هفتگی و ایده‌پردازی‌های ارزشمند، به خدمت گرفته‌اند؟ یا اصلاً برنامه‌ای دارند؟

6. ... ترجیح می‌دم باقی تحلیل و صحبت‌های خودم را برای زمان و فضایی قرار بدهم که بخواهند و ارزشی قائل باشند.

بر حسب وظیفه‌ای که برای این آب و خاک داریم، نوشتیم تا بماند و بخوانند؛ شاید اثری برای توسعۀ سریع‌تر کشور عزیزمان داشته باشد. سجاد رحیمی مدیسه، شامگاه جمعه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».