سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

آیا تلاش بی‌وقفه، نخوابیدن و تفریح نکردن، موفقیت ما رو تضمین می‌کنه؟🤔

همه ما خیلی شنیدیم که قطعا با ارزش‌ترین و گرون‌ترین دارایی ما زمانه؛ اما خیلی وقت‌ها به راحتی اجازه میدیم تا بهانه‌ها و دلایل مختلف این دارایی باارزش رو به راحتی از ما بدزدن.

ما هر روز با درخواست‌های زیادی از طرف افراد مختلف مثل خانواده‌، همکارها، رئیس و دوست‌هامون مواجهیم. تازه به همه این‌ها، اهداف کاری و فردی به علاوه نوتیفیکیشن‌های سوشال مدیا رو اضافه کنید.
اینجا همون جاییه که آرزو می‌کنیم کاش شبانه‌روز به جای ۲۴ ساعت، ۷۲ ساعت طول می‌کشید تا به همه کارهامون برسیم.

اما ازونجایی که می‌دونیم قرار نیست همچین اتفاقی بیفته، برای جبرانش سعی می‌کنیم تلاشمون رو چند برابر کنیم و از زمان خواب و تفریحمون برای رسیدن به کارهای عقب افتاده استفاده کنیم.

در همین حال که داریم نفس‌زنان جلو میریم، توی دلمون تلاش‌ها و فداکاری‌هامون رو برای دست رد زدن به تفریحات، ستایش می‌کنیم و به خودمون دلداری میدیم که بالاخره یک روزی مزد این زحمت رو می‌گیری پس ادامه بده!
اما اگه تلاش‌هامون حساب شده نباشه و مدت زمان زیادی خواب ناکافی داشته باشیم، ته این جاده قرار نیست موفقیت در انتظارمون باشه.

چرا؟ چون این راه به ترکستان میره و به جای این کارها باید بچسبیم به انجام دادن کارهای اصلی. یعنی یاد بگیریم اولویت‌هامون رو مشخص کنیم، به درخواست‌های غیرضروری نه بگیم، برای استراحت کافی و بازی کردن ارزش قائل باشیم تا بتونیم در نهایت خروجی باکیفیت‌تری از خودمون به نمایش بذاریم.

آخر هفته‌ای که گذشت، فرصت این رو داشتم تا کتاب اصل‌گرایی یا Essentialism رو از Greg McKeown بخونم و تونستم جواب خیلی از سوال‌هام درباره اینکه چرا همیشه زمان کم میارم رو توی این کتاب پیدا کنم.

اگه شما هم با وجود کار زیاد و محدودکردن زمان خواب، بازم از برنامه‌هاتون عقبید، بهتون پیشنهاد می‌کنم توی همین تعطیلات، این کتاب رو بخونید تا بهتون بگه تمام این کارها در طولانی مدت نه تنها عامل موفقیت نیستند بلکه احتمال موفقیت رو کم می‌کنند. این کتاب بهمون یاد میده که به جای غرق شدن توی کارهای مختلف، کارهای کمتری رو با کیفیت بیشتری انجام بدیم.

📚 کتاب اصل‌گرایی رو نشر آموخته Amookhteh با ترجمه دکتر بهنام شاهنگیان منتشر کرده.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

کتاب خوب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».