سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

کم‌کم به جایی رسیده‌ایم که تولید محتوا و مشاوره گرفتن در این خصوص، یک دغدغه برای بسیاری از اقشار شده است.

بسیاری مدیران شکست می خورند، چون مشاور مدیریتی در کنار خود ندارند؛ و یا مشاور متخصص و متعهدی را به کمک نمی گیرند. بسیاری صاحبان محصول نمی توانند بفروشند؛ چون مشاوری انتخاب کرده اند که فقط یک مدرک کاغذی در دستانش هست و نه تجربه اجرا در میدان عمل. بسیاری از استارت آپ ها و تولیدی ها نمی توانند به موفقیت شایسته دست پیدا نمایند؛ چون اصولاً مشاوره مدیریت را یا جدی نگرفتند و یا به آن باور ندارند.

مشاور تولید محتوا به ساختار کسب و کار، پایداری و نظام می دهد.

✒️ محتوا، ستون فقرات هر چیزی هست که در شبانه روز باهاش در ارتباطیم: گفتگوهایمان با انسان ها، فعالیت هایمان، آرزوهایمان، نحوه برخوردمان با مشکلات و چالش ها، چگونگی عبور از بحران ها، توسعه فردی و روش یاد گرفتن، شناخت درست از خود و ... هر آنچه فکر کنید، سرتاسر محتواست.

این محتواهای باارزش هستند که ستونی از قدرت و ایستادگی را در یک سیستم یا کسب و کار ایجاد می‌کنند. اصولاً محتواست که به یک کسب و کار، توان پایداری و حرکت می دهد.

اگر محتوای اصولی وجود نداشته باشد، اصلاً سیستمی وجود ندارد. هر چه قدر هم ظاهر بزک کرده ای داشته باشیم، به خروجی مناسب نمی تواند برسد.

حکایت بسیاری از مدیران همین است:
🔴 عدم درک و نگاه صحیح به موضوع مهم تولید محتوا.

در مدیریت تولید محتوا باید دقت کنیم می‌خواهیم به چه چیزی برسیم؟ هدف ما دقیقاً چیست؟

مثلاً صفحه‌ای در شبکۀ اجتماعی می‌خواهیم که صرفاً ما را نشان دهد و یک ویترین باشد؟

یا اینکه دنبال بستری برای محتواهایی هست که برایمان فروش ایجاد کنند؟

هزینه کردن جهت ادارۀ بهتر مدیریت سایت و تولید محتوا به اعتقاد من هزینه نیست؛ بلکه یک سرمایه‌گذاری واقعی است. نوع سرمایه‌گذاری برای گرفتن یک مشاورۀ حرفه‌ای در حوزۀ تولید محتوا هم بستگی به پارامترهای متعددی دارد؛ پارامترهایی از قبیل:

  1. نوع کسب‌وکار ما
  2. تجربیات فردی که نیاز به مشاوره و کمک دارد.
  3. دغدغه‌مندی‌های پیدا و پنهان
  4. برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات گذشته، اکنون و آینده.

شکل مشاوره گرفتن نیز اهمیت دارد:

1. گاهی دغدغه و مشکل شما به عنوان کسی که نیاز به مشاوره تولید محتوا دارد، این هست که چطور محتوایی را سفارش بدهید که برایتان فروش بیشتر بیاورد.

2. زمانی هدف شما از مشاوره، سنجش و تحلیل وضعیت فعلیتان پیش از هزینه‌کردهای قابل توجه برای فرآیندهای زمان‌بر است.

3. اوقاتی هم ما به مشاوره نیاز پیدا می‌کنیم؛ چون محدودیت‌های منابع و یا زمان داریم.

در هر حال مسألۀ پراهمیتی که بنده به شخصه همیشه در مشاوره و آموزش‌هایم عرض می‌کنم و بر آن تأکید دارم، این هست که: در مسیر بازاریابی محتوایی، مسیر میان‌بر و بدون زحمتی را نداریم و اگر پا به این مسیرها بگذاریم، معمولاً هزینه‌های پیدا و پنهانش، فراتر از اندک فایده‌هایی هست که به ظاهر می‌بینیم.

لازم به توضیح نیست که هزینه‌های مشاوره به صورت ایمیلی، تلفنی و حضوری متفاوت هستند. شما چقدر برای مشاور تولید محتوا می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید؟ بالاخرۀ یک مبلغ حداقلی و حداکثری مد نظرتان هست.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

تولید محتوا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».

این وب‌گاه در سامانه‌ی پنجره واحد مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ثبت شده است.
کد شامد:
1-1-776258-64-0-4