محتوای متنی، بخشی مهمی از بازاریابی محتوایی به حساب میآید.
اگر متن درستی قبل از هر اقدامی بررسی و تولید نشده باشد، نه سایت موفقی داریم؛ نه عکس مفیدی و نه فایل ویدئویی که مخاطب پسند باشند.
ما در فضای آنلاین میتونیم از روزمرگیهایمان بنویسیم که فقط خالی بشیم و تهش هیچ دستاوردی برامون نداشته باشه؛ میتونیم نوشتن رو به ابزاری برای کسب اعتبار و درآمد تبدیل کنیم.
اعتبار اجتماعی، یکی از خروجیهای نوشتههای باکیفیت در فضای آنلاین در هر بستری هست. ما در واقع با نوشتههامون، بازاریابی محتوایی برای خودمون صورت میدهیم.
در تولید محتوای متنی در فضای آنلاین باید دقت کنیم ظاهر و حتی فونت ما برای مخاطب آزاردهنده نباشه. فونت خیلی ریز یا درشت، مخاطب رو فراری میده.
اما بازم تأکید میکنم خدمت شما بر حسب تجربۀ خودم: ارزش آفریدن محتواتون برای مخاطب رو دست کم نگیرید.
اگر قراره روزمره نویسی کنید در فضای آنلاین، قبل زدن دکمۀ ارسال و انتشار، از خودتون بپرسید: این محتوا قراره چه ارزشی رو به مخاطب من اضافه کنه؟ سؤال بسیار مهمی هست این پرسش.
محتواهای متنی ما در فضای آنلاین اگر چیزی رو به داشتههای مخاطب اضافه نکنند، ارزشی رو برای خودمون هم ایجاد نمیکنند و بیشتر هزینه هستند تا کسب فایده.
خب اگر قراره متن و نوشتۀ ما روزمرگی باشه که حتی خودمون هم یک سال بعد خیلی بعید باشه اونها رو بخونیم، در دفتر کاغذی باشه، بهتر نیست؟
در هر حال این ما هستیم که تصمیم میگیریم زمان و عمرمون رو کجا سرمایهگذاری کنیم و ازش چی به دست بیاریم. اما به عنوان کسی که از سال 1377 دست به قلم شده، دلسوزانه و بر حسب تجربه خدمت شما عرض میکنم که: اگر قراره در فضای اینترنت محتوای متنی بنویسید، طوری بنویسید که برایتان یک سرمایۀ ارزشمند شود.