با عشق می‌نویسم و یاد می‌دهم.

۲۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

بازاریابی و فروش برای کفش

تبلیغ تن تاک رو که دیدم، هیچ انگیزه‌ای برای خرید پیدا نکردم.
این صرفاً یک گزارۀ شخصی نیست؛ و حتی یک متن تبلیغی هم نمی‌تونه باشه.
بازاریابی و فروش برای کفش خیلی پیچیدگی‌ها داره که تعجب می‌کنم چرا تن تاک بهشون توجهی نمی‌کنه.

مشاوره بازاریابی اصفهان|مشاور فروش در اصفهان|مشاور بازاریابی در اصفهان

واقعیت بازار کفش در ایران چیه؟
بذارید سؤال را جزئی‌تر بکنم: سلیقه مصرف‌کننده برای خرید یک جفت کفش در بازاری مانند بازار اصفهان چطوریه؟
یک فروشندۀ کفش به چه شکلی باید برای محصولش، بازاریابی و فروش خوبی رو انجام بده؟

تحقیقی که یکبار برای یک شرکت پخش‌کننده کفش در شهرستان‌ها داشتیم، نتایج جالبی رو بهمون داد که برخی از مواردیش رو که می‌تونم براتون فهرست بکنم، اینهاست:
1. لمس و امتحان کردن کفش برای تمامی مشتریان اهمیت بسزایی داره و خط قرمزشون هست، چون هیچ مشتری از پشت ویترین خریدش رو نهایی نمی‌کنه؛
2. دسترسی مناسب به بازار با کمترین هزینه مالی و زمانی؛
3. نقش ارتباط و مذاکره فروشندگان با مشتریان در کاهش یا افزایش فرش؛
4. نحوه ارتباط و روابط عمومی عرضه‌کنندگان کفش پس از فروش.

مشاوره بازاریابی اصفهان|مشاور فروش در اصفهان|مشاور بازاریابی در اصفهان

دقت داشته باشید که نمی‌خواهم حکایت دو بازاریاب کفش را مثال بزنم که به یک کشور آفریقایی رفتند و مشاهده کردند افراد کفش نمی‌پوشند و دو برداشت منفی و مثبت کردند! خیر!
می‌خواهم فارغ از مقاله‌های پیچیده هم توصیه‌ای به تولیدکنندگان ایرانی بکنم و هم بیان یک نکته به زبان ساده برای بازار کفش در ایران:
محصولاتی که لمس و حضوری فیزیکی مشتری برایشان مهم هست، باید با اولویت عرضۀ حضوری به مشتریان بازار هدف عرضه بشوند و عرضه غیرحضوری، به عنوان پوشش دهنده عرضۀ نوع اول.
همین کفش را در نظر بگیریم:
واقعاً چند درصد افراد حاضرند بدون امتحان کردن در یک فروشگاه که این کفش به پایشان می‌خورد یا نه، برای یک کفش پول بپردازند؟ ولو اینکه با یک تلفن این کار امکان‌پذیر باشد...؟!
اگر این مطلب برایتان مفید بود، به عضویت خبرنامه دربیایید. سؤالی دارید، بپرسید!
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۲۰:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجّاد رحیمی مدیسه

دانلود فایل فشرده حاوی اطلاعات مفید درباره حمل‌ونقل بین‌المللی

آیتم‌های قابل دسترس در این فایل فشرده عبارتند از:

- اصطلاحات حمل و نقل بین المللی
- عوامل موفقیت شرکت های حمل و نقل بین‌المللی کالا
- قانون امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران
- اصطلاحات اینکوترمز
- آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکتهای حمل‌ونقل بین‌المللی کالا
- اصول و ضوابط حمل‌ونقل جاده‌ای بار و کالا
- قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران


اگر این مطلب برایتان مفید بود، به عضویت خبرنامه دربیایید. سؤالی دارید، بپرسید!
۳۰ فروردين ۹۷ ، ۰۵:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجّاد رحیمی مدیسه

دانلود فایل فشرده نمونه ساده و کاربردی اسناد تجاری

آیتم‌های قابل دسترس در این فایل فشرده عبارتند از:

- Irrevocable Corporate Purchase Order (ICPO)
سفارش خرید غیرقابل برگشت

- Sales & Purchase Contract for Iron Ore Lumps
نمونه قرارداد فروش و خرید سنگ معدن آهن

- letter of intent(LOI)
دو نمونه فرمت LOI

- Bank Capability Letter (BCL)


اگر این مطلب برایتان مفید بود، به عضویت خبرنامه دربیایید. سؤالی دارید، بپرسید!
۲۹ فروردين ۹۷ ، ۰۵:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجّاد رحیمی مدیسه

دانلود Handbook Of Commercial Correspondence

دانلود Handbook Of Commercial Correspondence
اگر این مطلب برایتان مفید بود، به عضویت خبرنامه دربیایید. سؤالی دارید، بپرسید!
۲۸ فروردين ۹۷ ، ۰۵:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سجّاد رحیمی مدیسه

آموزش گرامر زبان انگلیسی به زبان ساده pdf

دانلود و مطالعه این سه فایل PDF گرامر زبان انگلیسی را به همه دانشجویان مدیریت و داوطلبان مقاطع ارشد و دکترای رشته مدیریت بازرگانی توصیه می‌کنم.
اگر این مطلب برایتان مفید بود، به عضویت خبرنامه دربیایید. سؤالی دارید، بپرسید!
۲۷ فروردين ۹۷ ، ۰۵:۱۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سجّاد رحیمی مدیسه

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner